Monday, October 13, 2014

Maxis Trade In Offer - Samsung Galaxy S5

Sempena harijadi saya tahun ini, saya telah men-trade in kan handphone saya yang lama Samsung Galaxy S4 kepada S5!  So, ini la dia... tadaa... warna gold... cantek tak??


Dari dulu lagi saya memang pencinta handphone Samsung compare sama Iphone.  Ndak tau la kenapa. Aku rasa lagi mudah pakai Samsung dibandingkan dengan Iphone.  Tapi untuk PC/laptop saya memilih apple pula.  Hehehe... 

Maybe pasal iphone ni kecik.  Ndak sesuai dengan jari-jemariku yang mumuk ni.  Aku pernah sudah pakai iphone.  Dua kali aku ada iphone tapi memang aku tidak juga guna.  Samsung juga pilihan hatiku especially camera nya yang terangggg..... i like sangattt... Actually, aku ada 2 handphone.  Yang selalu aku gunakan ialah Samsung Note 3.  Sebab besar.  Kalau mau ber-whatsapp or mesej... ngam sama aku.  Yang S5 ni untuk handphone keduaku yang aku gunakan sekiranya Note3 ku abis bateri or untuk main games/browsing saja.


So, memandangkan Maxis ada promosi trade in handphone... akupun mengambil peluang ini.   




Handphone samsung S4ku di-trade in dengan harga RM650.  Saya kena tambah another  RM649 sebab harga handphone S5 yang dijual oleh Maxis adalah RM1299 dan disamping itu saya kena sign pakej Maxis ONE Plan - RM128 sebulan selama 2 tahun.  Kenapa saya ambil pakej ini? Sebab selama ni bil maxis yang saya bayar setiap bulan adalah berjumlah RM125-RM138 sebulan (dengan internet 3GB).  

Tetapi dengan pakej Maxis ONE Plan-RM128 sebulan, free to talk (limitless to all networks), free to text (limitless to all networks), free to surf (2GB only), aku rasa berbaloi.  Bayangkan aku boleh call siapa-siapa saja... ndak kira la di Tawau kah... KL kah... dan bercakap tanpa mengira limit masa (kecuali panggilan ke luar negara).  Wowww... i likeeee.... aku harap berbaloi sangat la plan yang aku pilih ni.  Jangan pula ada penyesalan di belakang hari.  Hehehe... (macam la aku ni kuat bertelefon kan...)




In the first place... why do you think i choose Maxis??? Sebabnya..... di rumahku hanya line Maxis saja yang line nya ok.  Kalau digi and celcom memang hancur. Terpaksa pigi ke depan pagar rumah baru boleh dapat line.  Huhuu... Itu la al-kisahnya.... kalau ikutkan hati... mau saja aku ambil tukar ke DIGI. Kan murrrr.... hehehe






No comments: