Tuesday, February 17, 2009

Souvinier from Bali

Awal February tu my sister Amoi pigi bercuti ke Bali untuk yang ke-3 kali rasanya.  Mari kita tengok sini apa yang dia belikan untuk aku.

1.  Key chain 2-piece

2.  Coin purse yang penuh dengan manik/labucci


3.  Yang ni aku tidak tau apa namanya.  Aroma oil (perisa lavender) tu kena simpan di patung (bear) tu.  Boleh bikin pewangi kereta la.  (Terpaksa kasi miring kepala untuk tengok gambar ni. Banyak kali sudah aku adjust supaya gambar ni mengadap aku -lanscape la konon tapi ni gambar degil tak mau dengar cakap - sot-sot bah ni blog. Macam orangnya jugak kali.)


4. Aramotic Body scrub (Javanese Lulur) - Haa... Yang ni pun sama. Tak boleh adjust kasi lanscape. Dia tetap mo berdiri. Benci aku... sot! 
Kegunaan:  Lulur ini dari resep jawa kuno berkhasiat sekaligus untuk menghilangkan nyeri pada otot, memperbaiki sirkulasi darah tepi, mencegah rematik, membuat kulit lebih elastis, dengan aroma rempah yang menyegarkan juga baik untuk proses penyembuhan demam dan flu.  Tidak dianjurkan untuk wanita hamil. (Hehehe... lucu)


5.  Yang ni pulak iklan semata-mata.  Kah kah kah... suka-suka untuk bikin ketawa..... Ingatkan batang berjuntai cuma ada di Selangor.  Rupanya di Bali pun ada. Lucu.  Ada pulak kote dibikin sebagai pembuka botol. Adehdeh..... lucah!! (Wah... bukan main kamu ketawa di situ ya... suka la tu...)


7 comments:

CathJ said...

Ada c amoi belikan itu 'pembuka botol' yangggg???? hehhehehe...

CHINA DOLL said...

Cathj, HAHAHAHAHAHA.... lol....
tiada pulak tau. Dia belikan utk kawannya yang hina jak. Hahahahaha....

Unknown said...

banyak pulak kaler nya LOL

Agee said...

Fam, sini mcm2 bentuk ada dijual tu ..bukan "pembuka botol" ja.. yg perempuan pun ada.. mcm2 design juga .. LOL. nda la aku sanggup membelikan utk dijadikan hadiah.

mzn said...

Mimang aku sakit perut ketawa...nasib masa aku ek i tgh sorang2 dan laki ku outstation...adeh sakit perutku.

p/s : Agee...nnt buli ko bawa aku pi tmpt jual di Jogja...hahaha

Ina said...

gambar yg last tu mmg best...menyesal aku ndak beli masa pi bali last year hehe...bukan apa, untuk souvenier jak bah!!

Anonymous said...

Haa...jangan masa laki pi outstation, pembuka botol ni pulak jadi mangsa.