Thursday, September 17, 2009

House Deco by Chinadoll

Raya tahun ni biasa-biasa saja... aku tak la tukar perabot/langsir... cuma tukar carpet  dan beli bunga plastic/hiasan jak.. Tu pun carpet iran yang sebelum ni sudah dipakai sejak kami tinggal di rumah ni.... which was so loooooongggg time a go ya... sampai aku rasa kalo pijak tu carpet macam tepu/mau reput sudah bulunya. Hehehe...

So, ni la carpet baru yang aku beli tu... aku beli di Lorenzo.  Jenis bulu-bulu. Kucing aku tentu akan suka ni tapi aku tak benarkan dorang masuk rumah lagi ni. Warna carpet ni macam coklat tua kah ni apa kah ni. Ndak tau la ni cantikkah tidak. Sebenarnya aku bukan mo yang ini. Tapi tak banyak pilihan bah di KK ni. Lain la kalo di KL. 


Yang ni sarung bantal aku beli di Parkson. Tak banyak pilihan juga. Harap-harap tahun depan dapat beli set sofa baru.  Sofa yang ni pun sudah berkurun.


So, begini laa rupa ruang tamu aku selepas tukar carpet dan sarung bantal kecil. Simple ja bah. Excuse the bunga. Tu bunga old fashion. Aku belum jumpa bah bunga yang aku suka lagi. After raya kali baru beli. Sekarang kalo mo beli pun kelamkabut. Mo pigi KK pun machet.  Ok tak carpet tu??


Sebenarnya aku suka betul dengan carpet yang di bawah ni.  Suka dengan bulu-bulunya yang tebal dan colournya yang striking and ada kilat-kilat lagi tu. (Dalam gambar ni carpet tak lawa. Kena tengok real baru nampak lawa). Tapi carpet ni tiada size besar. So, terpaksa carpet yang ni ditaruh di area dining table. Actually yang ni lebih sesuai taruh di ruang tamu but apakan daya... too small...


Yang ni bunga aku baru beli.  Ni bunga plastic tapi nampak macam real konok.  Sakit juga hatiku beli ni bunga bah.  Aku beli di Gina Florist, Api-Api dengan harga RM12.00 sekuntum. Aku pajak banyak la sebab mo kasih meriah dalam pasu. Sekalinya aku terjumpa bunga yang sama/sebiji di City Mall... dengan harga RM9.00.  Sakitttnya hatiku kena tipu. Apakan daya... 


Begini la rupanya setelah dikasi masuk dalam pasu. Ni pasu cheap. Harga dalam RM30++. I bought it from Familia not Famila ya. Hehehe.


Ni basikal pun aku beli di Familia. Harga RM49.90. Lepas tu aku cacak-cacak sembarangan tu bunga... ok jugak la aku tingu. Apa pendapat korang?


Itu ja la aku mo share sama kamurang hari ni. Mo share sama kamu pasal baju raya aku yang bidak tu macam bikin malu jak. Huargghhhhhh..... masih sakit hati lagi ni.


9 comments:

Ratnariz said...

cantik gak your house dear...jadik bila mau jemput p open house ni..heheh

CathJ said...

eh??? apa jadi dengan baju???

Lawa rumah.... mcm istana yuuu... (terpingin mau p beraya...*nda malu ni... kakkakak)

CHINA DOLL said...

Kamu ni kan.. orang tanya pasal carpet... kamu cerita pasal openhouse la pulak. Hehehe...

Ratnariz said...

cantik bah tu carpet tu la mau minta di jemput p uma jadik buli try pijak tu carpet...kekekee...

CHINA DOLL said...

Ratna, hehehe. Bulih bah kalo ko. Ko kasi tinggal ja number phone mu di sini. Nanti aku jemput aah.

Ratnariz said...

bah ni no...0168340177...astaga punya la ndak malu aku ni..kekekke

CHINA DOLL said...

Ratna, tidak apa bah...

Anonymous said...

Carpet mu nampak cantik ..bah wishing u selamat hari raya and enjoy ur open house k ..

@dR3h said...

cantikkkkkkkk.. pastu cam empuk rupanya.. mcm siok kalau d pijak. hehe