Tuesday, May 18, 2010

Red Lumix

Guess what?? Aku telah terbeli camera baru.... Sebenarnya memang aku berniat mo beli camera compact yang baru untuk dibawa pergi bercuti hujung bulan ni... (yeayyyy.... i'm soooo sexcited... i am counting the days.....)  So dijadikan cerita.... setelah terlalu lama setia pada si Canon aku telah berlaku curang terhadap Canon.  Ni kali.... laaa....

Dan... akhirnyaaa..... aku telah terbeli.......... si Red Lumix ini.....


Konok camera Lumix ni tengah hot di pasaran sekarang ni.... iklan sana sini... Jadi, mau juga menerai jenama ni.  Actually Lumix ni brand Panasonic bah ni... So, aku telah ambik keputusan beli model ZS7/TZ10 kerana berkenan dengan specnya.  

Actually mula-mula tu aku macam mau beli model LX3... tapi LX3 ni macam gabak sikit bah. Sedangkan aku suka yang kecik supaya bulih masuk dalam beg damit especially beg dinner tu... ehem-ehem... i'm talking about Baby "C" here... hehehe....

So, mari kita tengok hasil tangkapan gambarku yang tidak pro ni... dengan menggunakan Red Lumix tu... ermm.....

click the photo to enlarge...
ok juga la kan... terang.....time siang kan... ok la... banyak cahaya...

Mari kita zoom pulak... ok kah ni???


Ni yang mengecewakan....sekejap ok... sekejap gelap... sekejap blurrr... sekejap bergegar (sedangkan spec nya bilang anti gegaran)... i don't know what to say.... what say you??? May be aku kah yang tidak pandai adjust setting camera kah??? lu pikir la sendiri... aduiii... 


2 comments:

Nal said...

Congrats! Panasonic Lumix is actually a good brand. I think they use the famous Leica lens. The color is cool too. I am also thinking of migrating from Canon to Olympus.

CathJ said...

wah wah wah.... camera baru si kawan ahhhhhh...... aku pun mau beli camera kecil yg boleh di bawa masuk air.. hihihihi....

ah hemmm ah hemmm... mau kemana tu??? ^_^