Friday, February 24, 2012

Confessions of a shoeaholic

Hello girls.... sorry kerana lambat post cerita ni.  Busybody lately.  Ahakkss... Busy di ofis bah... tambahan aku sakit bah lagi. Tu la pasal... kesian... tanda-tanda tuak bah tu... itu la balik-balik sakit.



Bila aku upload jak gambar di atas ni dalam FBku... adehhh... punya ramai yang click likes ni photo kunuk siap mengomen-ngomen bah.  Lebih-lebih lagi bila baca tajuk post ni.  Jadi kontroversi terus.  Ahahaha... Sorry girls..... please don't get me wrong.  Kasut-kasut yang kamu tingu ramai-ramai tu bukanlaa hakmilik si Chinadoll a.k.a Lady F walaupun hakikatnya how i wish they are mine....huhuuu...



Kasut-kasut ini sebenarnya adalah milik tuan punya kedai iaitu si Christy Ng.  (Terus famous sekejap bah si Christy Ng oleh aku dalam FB.  Hahaha).  Nahhh.... tengok ni kasut-kasutnya yang bertempiaran sampai ke tangga-tangga.  Dia jual kasut ni secara online. Actually, dia belum ada kedai lagi tu.  Jadi sementara waktu ni dia simpan kasut-kasutnya di sebuah rumah.  I'm not sure samada dia tinggal di rumah tu ataupun tidak. Time aku nampak jak kasut-kasut ni terus aku terbayang dan berkeinginan untuk membuka bisnes begini oooh..... macam best pulak.  (Berangan sekejap)

Dijadikan cerita, sebenarnya aku datang ke rumahnya ni kerana aku telah membeli kasutnya secara online dan malangnya kasut itu sizenya kebesaran pulak sama aku.... Itu la bah yang susahnya kalau membeli barang secara online ni kan.  Ndak bulih ditest/try.  Nasib baik la bila aku emel sama si Christy dia cakap boleh ditukar dan kebetulan size yang aku mau ada.  Aku order size 39 so aku tukar ke size 38.  Ini laa bah gambar kasut yang aku beli tu.  Namanya True Love Lace.  Makkkk aiiii... main lace-lace bah... punya tinggi.... Cantikkah??? (Bila la kunuk aku mau pakai ni ya??? siap ada ribbon di belakang lagi tu. Hihihi)

Color: Black Lace
Materials: Lace, satin and other man made materials. 
Style: Peep Toe Pump with back bow.
Dimensions: 4.5" heel, 0.75" platform approx.


Sambung cerita..... memandangkan aku terima kasut ni by pos Malaysia pada hari Jumaat lepas dan kebetulan pula aku ke KL pada hari keesokannya (Sabtu)..... jadi aku sempat la pigi ke rumah si Christy tu semata-mata untuk menukar si True Love Lace ni.  Punya laa susah mau mencari rumahnya ni di Taman Bukit Emas, PJ.  Sudah laa susah... sempit lagi tu lorong-lorongnya tu sebab banyak kereta berparkingan di siring jalan.  Kalau aku disuruh drive confirm ndak pass ohh!  Nasib baik laa drebar siaurang time tu champin jugak dan jumpa la ni rumah.  Ahhh..... ni nah gambar rumahnya (gambaran dari luar) yang sempat rupanya lakiku ambik gambar.
 

Masa aku sampai ke rumah tu aku dilayan oleh si Irene Wong.  Aku tak pasti si Irene ni siapa. Mengkali mamak si Christy kali atau maciknya kali ataupun rakan kongsinya.  Aku cuma diberitahu oleh si Irene bahawa si Christy outstation ke luar negara.  Ertinya tak sempat la aku jumpa si Christy.  Berabis si Irene promote aku kasut-kasut si Christy.  Kebanyakannya memang tinggi-tinggi belaka.  5inch ke atas okayyy....  Cantik-cantik juga kasutnya tapi lagi cantik gambar dalam websitenya (internet).  Hehehe... Teknik bergambar tu sebenarnya penting juga.  Itu la orang boleh terpedaya membeli secara online tu.  Huhuuuu...

Akhirnya setelah banyak kasut yang aku try... ada yang aku suka tapi sizenya kecik la... besar laa... pokoknya untuk dapatkan sizeku ni sangat susah! Ada setengah kasut aku pakai size 38 dan ada pula yang size 39 and sometimes ada size 36!  Pokoknya tingu design kasut tu la. Kalau kasut yang bertutup memang susah sikit mau cari sizeku.  Jadi... akhirnya aku telah terbeli satu lagi kasut jenis peep toes juga la.  No choice.  Sila lihat gambar di bawah.  


Kamu nampak tu kasut yang warna biru tu?  Namanya si Serene.  Sexy kan dia.  Tinggi... (Psstt... ada macam rupa kasut pelacurankah ??#$%^& toinkkk... huahuahua)

Color: Blue Black 
Material: Suede, immitation leather and other man made materials 
Dimensions: 1.25" platform, 5" heel approx.

Sampai di situ saja la kisah storyku pasal pembelianku dengan si ChristyNg dot com (http://christyng.com) 

Tapi lepas saja beli tu kasut, bulih-bulih terjumpa dan terbeli lagi dua pasang kasut pada hari yang sama di kedai NOSE.  Nahhh... apa sudah mau jadi ni??? Tanda-tanda mau kiamat kah tu?? 4 pasang kasut in a day?? Aduiiii membazirkah aku ni???? Padahal ada lagi kasut di rumah yang aku belum pakai tu... Nasib baik kasut Nose ni murah sikit jika dibandingkan dengan kasut si Christy tu.

Nahh tingu ni.  Jarang kamu tingu aku pakai kasut macam ni kan.  Apa kamu panggil ni? Wedges kah? Aku try-try jak beli jenis kasut ni.  Mau juga try rasa pakai wedges kunuk sebab orang cakap selesa.  Tapi ndak tau la pulak yang ini selesa kah tidak.


Yang ni pun aku beli jenis peep toes.  Sebenarnya aku suka bah pakai kasut yang bertutup abis tapi masalahku kan... selain masalah size... sempit di depan bah.  Gemuk-gemuk bah jari kakiku ni.  Jenis lebar di depan.  Sudah tu kakiku sebelah kecik dan sebelah pulak besar sikit.  Ndak balance. Jadi ndak selesa bila mau pakai kasut bangsa bertutup. Tu la pasal kena pakai peep toes... malar menyubuk jak jari kakiku ni.  Sudah laa jelek pasal lebam di kuku yang hari tu sampai sekarang masih belum pulih :(

Kasut ni sebenarnya aku tingu macam ndak berapa comfy sama aku pun.  Tapi oleh kerana i like... aku beli jak la.  Jadi buat sementara waktu ni, kasut ni aku akan pakai untuk dalam rumah jak.  Ya la.... untuk ber-catwalk dalam rumah... test-test baju sambil pakai ni kasut. Hahaha... kasih longgar-longgar dulu sampai comfy baru la boleh pakai ke luar rumah.

THE END.

4 comments:

Unknown said...

hehehe kalau gitu lah koleksi kasut gerenti kena ada storage khas utk kasut ooo....

CathJ said...

Kasut placuran ah...wakakaka..... Ini kasut Diva la hihihi.... Mcm la aku tu terbeli sampai 3.. Hihi... Aku pun susah cari size tempat c christy tu.. Mesti mau dtg n try...beli online bahaya for me... Silap2 nda muat.

Bah... Buka la kedai kadut... Aku jadi pelanggan tu... Pasti lawa2 taste mu... Lady f kan... :)

Anonymous said...

I pernah beli kasut Christy Ng. Memang Hebat gile!

Anonymous said...

off-white
hermes bag outlet
jordans
bape hoodie
golden goose on sale
nike dunks
goyard bags
supreme new york
jordan
kyrie 8