Friday, March 16, 2012

Shopping

Sorry.... lambat lagi aku update blog. Heyyy... Lady F busy..... Tapi kali ni bukan busy pasal kerja di ofis. Tapi kerana busy ber-shopping. Hehehe...



Tapi jangan silap ya. Lady F bukan shopping untuk diri sendiri. Sebenarnya Lady F shopping untuk Majlis Makan Malam KESUMBA 2012. (Kepada yang tidak tahu... KESUMBA stands for KELAB SURI RUMAH DAN STAFF WANITA UMS). Untuk makluman sekalian, Lady F telah dilantik sebagai AJK Cenderahati/Hadiah dan Mencari Sumbangan sempena majlis makan malam tersebut (mataiii laa aku).

Majlis makan malam ini akan diadakan pada esok, 17 Mac 2012 dengan bertemakan AN EVENING WITH KEBAYA bertempat di Blue Lagoon KTV, Sutera Harbour Resort. Ni kali laa... kebaya aaar... Kesian Lady F tak sempat bikin baju terpaksa pakai baju zaman purba. Lady F will be wearing her kebaya lama yang pernah dibeli di Indonesia duluuuuuu.... tahun 2008 (mataiii out of fashion) tapi tak pernah pakai pun baju tu. (Psstt... Syukur laa bentuk badan masih tidak berubah :). Hehehe)

So, untuk majlis makan malam tersebut... Lady F dengan konco-konconya telah pergi bershopping untuk membeli hadiah lucky draw. (Special thanx to my Shelly, Donna, Bunga Seri Indah, Yati & cousinnya Sue and not forgetting my jantan kabrets Cdar, Putera Mahkota & Yusri yang turut sama membantu pilih hadiah/shopping) Ok, mari kita tengok apa yang Lady F beli dengan duit RM5,000 untuk 20 jenis hadiah.

Untuk cabutan hadiah no. 11 hingga 20, kami telah membeli barang-barang ini. (Anggaran harga RM30 hingga RM100).

3 pcs Rectangular Porcelain with PINK Silicon Lid
(Actually penutupnya adalah colour sweet pink)

3 pcs Ceramic Container (Storage Bowl)

6 pcs vintage bowl sup

Contemporary Glass Collection - Tempat simpan gula-gula

Mug set yang cumil

Cutlery Set - Woww... i love

Periuk masak non-stick - Totally LVoe this!

Kebanyakannya barang-barang dapur la yang kami beli ni. Ngam dengan mamak-mamak. Aku belum lagi jadi mamak tapi kalau aku dapat barang-barang ni aku suka juga. Hehehe...

Selain barang dapur, kami juga ada beli gift set from Bodyshop.

Perfume set

Shower gel Set and Bodybutter & lotion set

Untuk barang-barang di atas ni (cabutan no. 11-20) saja sudah bernilai RM500. Fuhh! Lady F terpaksa membawa calculator ke sana ke mari time membeli hadiah-hadiah ni.

Untuk barangan/cabutan hadiah no. 4 hingga 10 kami telah memutuskan untuk membeli barangan elektrik seperti yang telah dipersetujui dalam mesyuarat bersama Yang DiPertua KESUMBA.



So, ini la hadiah-hadiahnya...


Electric Oven (Faber) - lumayan juga harganya ni. RM446.00
kalau aku dapat nie... aku jual ooo

DVD Player (Pioneer)
Kalau aku dapat ni, aku kasih hadiah orang kawen.


Rice Cooker (Panasonic)
Ini pun aku kasih hadiah orang kawen kalau aku dapat. Hahaha

Vacuum Cleaner
Yang ni kalau aku dapat, aku bagi hadiah sama si Sidar pasal dia selalu cakap dia tiada vacuum di rumah. Kesian. Biar laa... after all dia banyak tolong aku selama ni. Dia la yang tolong aku shopping dan angkat barang-barangku. Lagipun dia memang perlu vacuum cleaner sebab mau vacuum keretanya. Hmm... i wonder patutkah aku kasih hadiah dia Vacuum sempena birthdaynya yang akan datang ni????

Electric Thermo Pot (Faber)
Kalau aku dapat ni, aku ambik la pasal aku belum ada benda ni di rumahku. Hahaha

Blender (Philips)
Yang ni pun aku mahu pasal blender ni boleh blend ice batu katanya.

Voucher Parkson RM250.
Yang ni aku masukkan sebagai salah satu cabutan hadiah juga sebab voucher ni adalah daripada sumbangan syarikat. Kalau aku dapat ni voucher.... aku suka... aku terus shopping. Weehooooo...

Untuk 3 cabutan terakhir.... kamu mau tau kah apa hadiahnya???


Jeng-jeng-jeng....

?
?
?
?
?
?
?
?
?


Ini adalah hadiah untuk cabutan ketiga (Third Prize)

Washing Machine (Panasonic) - RM799.00
Lumayan jugak ni. Siapa tak mau ni kan. Aku jual la kalau aku dapat. Hahaha...


Hadiah Cabutan Kedua (2nd Prize) is....


?
?
?
?
?
?
?
?
?





Handphone Samsung W - RM999.00
Nahhhh!! Tatap aku jual nie... sebab handphoneku lebih canggih! Hahaha



and....

Hadiah Cabutan GRAND PRIZE is....

?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?

Toshiba Full HD LCDTV 4o inch - RM1,299.00
Nahhhh!!! Aku mau ni!!! Aku mau hantar ke Tawau. Wehooo... Mudah-mudahan aku dapat. Ayat kasi senang hati jak ni... padahal aku tau memang tidak dapat punya. Sebab sudah menjadi kebiasaan kalau AJK Hadiah/petugas selalunya tidak akan dapat hadiah. Hahaha...)

Best bah kan bershopping ni? Walaupun bukan shopping untuk diri sendiri tapi best la bah sebab kita sendiri pilih barang yang kita mahu. "Buying is a profound pleasure".

Itu saja laa maklumat yang saya mau kasih share sama kamurang. Kepada ahli KESUMBA yang telah membeli tiket makan malam esok, see you there okay. Mana tau ada yang sangkut dengan hadiah lucky draw ni. Best of luck!

Sebelum i chow, mau kasih tayang kamurang gambar doorgift untuk makan malam. Cute kan? Siapa yang pilih????? Hehehe...

Box manik (berisi gula-gula) boleh didapati di Kedai Jamilah di Pasar Filipin KK

4 comments:

CathJ said...

Lumayannnnnnnn.....

QASEEH HATIKU QASEEH said...

Wow....bes nya tu hadiah lucky draw...semua nya ekslusip...tp kesian plk ajk hadiah x bole join nie lucky draw...tp kn selalu lucky draw yg sy ada ikut...mcm ajk2 nya yg bolot semua...mcm pndai tu lucky pilih urg2 nya....hahaha...anw ur baju kebaya bole kc sewa bkin baju kawin owh....cntik apa...kc tkr sija skirt yg be leret2 komfem cntik...

Va Va Voom said...

Memang lumayan dan mantap2 LD kamurang...hayy beruntung lah sepa yg dapat ...

Rose Flower said...

Fuhh mimang lumayan...kalo ako mimang mau tu grand prize worrr...