Wednesday, May 16, 2012

Let The Games Begin!

11 Mei 2012 @ 6.30pm, me and my girl friends telah menghadiri acara tahunan/cocktail anjuran Hotel Hyatt KK yang diadakan khas untuk appreciation for the Private Line Members di Kimanis Ballroom Hyatt.  So, tahun ini temanya adalah HYATT OLYMPIC GAMES 2012 and the dresscode is SPORTS ATTIRE.   Hehehe.... mula-mula tu jadi pikiran juga mau pakai baju apa pasal macam sungguh tidak glamer la pakai baju sukan.  Hahaha....

So, finally... here i am.....


Pakai pakaian tennis konok.... perasan aku jadi Anna Kournikova.  (Sila pigi ke jamban kalau mau muntah ya).  Hahahaha. sikit-sikit macam cheerleader pulak aku. Huhuuu... Nampak tu rantai? gold medal ok... jangan main-main.




Well... hanya kami ber-tiga saja yang hadir from UMS.  Yang lain missing in action. 

Aktiviti tahun ini tidak sama seperti tahun-tahun sebelum ni.  Kalau tahun-tahun sebelum ni biasanya kami diminta untuk ber-gambling.  Kalau menang banyak then duit tu boleh tukar untuk lucky draw.  

Tahun ni pulak kami diminta untuk bermain indoor games.  Games yang dimaksudkan adalah javelin, memanah, menimbak, basketball and bowling darat.  Kami diminta untuk bermain ke-lima-lima games ni.  Sekiranya menang, kami akan diberi sticker.  Sekiranya kalah, kena cuba lagi sampai dapat.  Tetapi untuk mencuba sekali lagi tu, kami diminta untuk beratur ke belakang di mana ramai lagi orang yang berbaris untuk main.  Bayangkan untuk bermain javelin, aku terpaksa beratur sampai 6 kali! Dan setiap barisan tu mau 20 orang que! Sebab game tu yang paling susah.  Kena lontar tu cucuk satay ke lantai (polestrine) dengan syarat tu cucuk satay mesti tercacak berdiri di polestrine dan hanya 5 cucuk lidi saja yang kena bagi. Haishhhh punya susah...

Susah juga mau terangkan pasal cara-cara permainan ni sebab aku tak sempat ambil photo untuk setiap games.. Kalau permainan basket ball, kena masukkan 3 biji bola dalam tu jaring.  Hanya 6 bola sahaja disediakan.  Ini pun kira susah juga tau.  Manakala game memanah pulak kena dapatkan 10 mata dan hanya 5 panah disediakan. Game menembak tu dia pakai senapang nerf tag.  Hanya 3 peluru diberi untuk tembak ke arah bulatan yang disediakan and finally game bowling darat tu... aku pun tidak tau apa nama games tu sebenarnya.  Aku yang kasi nama bowling darat. Hehehe.... Itu game dorang sediakan 5 biji batu berbentuk telur ayam (lonjong) dan kita kena roll itu telur ke lubang goal sebanyak 3 kali.  Sebenarnya games nya nampak senang tetapi susah.... huhhhh! Ramai orang beratur berkali-kali untuk try nasib.

So, kalau dapat 5 games/5 sticker kena beratur pula ke bahagian lucky draw untuk dapatkan hadiah.  Pemilihan hadiahnya kali ni... kita kena pilih sticker negara yang terletak di board.  As usual, hadiah-hadiah lucky drawnya adalah barangan letrik and voucher seperti TV LCD, vacuum, DVD, voucher penginapan dan voucher makan.  Setelah struggle bermain/bersabar dengan javelin... akhirnya.... aku dapat juga sticker yang terakhir.... 5 sticker telah lengkap aku menangi! Yeehaa....  And guess what?? Entah kenapa...  hatiku telah kuat untuk memilih negara Turkistan! So, bila tu sticker Turkistan dicabut... jeng-jeng-jeng.... teka apa aku menang?


?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?

Hampehhhhh!!!!  
Aku harap dapat Presidential Suite!

Sekali tengok.....

DVD Player again!!





Tapi aku masih bersyukur.... at least ada juga yang dibawa pulang.  Hahaha.... Tasha tidak dapat melengkapkan stickernya kerana tewas dengan javelin.  Faridah dapat voucher penginapan.  Lucky her. Terus aku teringat last year aku dapat Presidential Suite... Punya best!!!!  Manakala Karen pulak lambat menang.  Bila sticker sudah lengkap, lucky draw sudah habis sapu.... sedihhh....  tapi walau camanapun, Karen tidak la pulang dengan tangan kosong sebab.... dia berjaya meneka kuantiti coklat yang ada dalam botol.  Huhuuu.... Not sure brapa tekaannya.  




Hadiahnya... dia berjaya membawa pulang coklat dalam botol tu la.  Hahaha... Congrats Karen!

No comments: