Saturday, November 23, 2013

50% Enrich Worldwide Redemption

Ini ada Berita Baik untuk orang yang memiliki kad Enrich.  Apa itu Enrich? Baca sini:

Enrich, the frequent flyer programme of Malaysia Airlines brings you a world of privileges and preferential treatment. Earn Enrich Miles when you fly with Malaysia Airlines, oneworld member airlines and Enrich partner airlines. 

You can also earn Enrich Miles with your credit card spending, when you rent a car, shop, indulge in recreational activities with our lifestyle partners, and so much more. 

Enrich Miles can be redeemed for award flights on Malaysia Airlines, oneworld member airlines and Enrich partner airlines. 

You can also redeem exclusive benefits and privileges designed for your family’s enjoyment as well as your own. These redemptions include Enrich vouchers for excess baggage payment and purchasing Temptations in-flight items. You can also enjoy a thrilling flight simulation as experienced by Malaysia Airlines pilots in training. 

As a new Enrich member, you will receive the Enrich Blue card, the entry level of membership. With regular travel on Malaysia Airlines and one
world airlines, you can move up the various Elite tier levels such as Enrich Silver, Enrich Gold and Enrich Platinum, unlocking even more benefits and privileges.

Sorry ya.  Saya tidak pandai bah translate.  Kesian bah.  Tapi dipendekkan cerita... Enrich ni macam kad bonuslink la bah.  Kumpul-kumpul point. (Jangan pulak kamu tidak tau apa tu Bonuslink... matai eh)  Setiap kali kalau kita fly naik MAS terkumpul la tu point.  Bila tu point sudah banyak... nahh.... untung laa... bulih la redeem free tiket.  Tinggal mo bayar tu airport tax saja.  Macam yang saya selalu buat setiap tahun la... Hehehe... believe it or not? Setiap tahun kalau saya ke Paris/London tu sebenarnya saya pakai tiket free Enrich la.  Hehehe.

So, kepada yang berminat mau memiliki kad enrich ni... senang saja... isi ini form secara online saja.  Tidak perlu bayar.  FOC saja bah.  Rugi kalau selalu travelling tapi tiada kad Enrich.  Terutamanya pegawai kerajaan yang selalu travelling/outstation naik kapalterbang tu... nah... harussss la ada kad Enrich ya Boss.

Okay, berbalik kita kepada Berita Baik yang saya maksudkan tadi... setiap hujung tahun Enrich akan buat 50% off worldwide redemption untuk ahli-ahlinya.  Cuba bayangkan... 50% off! Wowww! Ini la masa yang selalu saya nanti-nantikan.  Kesian bah... ndak banyak bah pointku.  Tapi kalau sudah ada offer 50% tu dapat juga la redeem tiket ke Paris/London tu.  Hihihi.  Pigi Paris/London for economy hanya memerlukan 30,000 points (pergi balik) okayy... mana mau dapat tu. 

So, kepada ahli Enrich... please take note dengan tarikh ini yer:

Redemption Period :  1-8 December 2013
Travelling Period:  1 Jan - 30 June 2014





Kalau gambar ni tidak jelas, boleh la tengok di website World of Riches Nov 2013.

Aku dok pening ni sekarang memikirkan percutian 2014ku.  Sudah laa tiada maid.  Hadoiii.... tapi macam mana sekali pun, aku tetap tekad mau pigi makan angin tahun depan.  Hampehhh gue tak dapat makan angin hujung tahun ni.  Hadoiii... bikin stress...

So, fikir punya fikir... aku dua hati sekarang ni nak redeem tiket ni.  Samada mau ke Paris/London and explore ke European countries yang berdekatan seperti Norway/Sweden or Scotland.  Ataupun ke Los Angeles??   Sekiranya aku ke LA, aku bercadang mau ke Las Vegas, San Fran... west coast.  I've never been to LA before.  Sebelum ni kami cuma pernah pigi East USA saja (New York, Boston, Philadelphia, Washington, New Jersey) 

Dilemanya aku sekarang ni.  Aku bercadang mau travel end of Mei 2014 memandangkan travelling period punya offer hanya from 1 January - 30 June 2014.  Kalau extend sampai 31 Dec 2014 kan bagus... yahooo la aku.  Boleh la pigi hujung tahun 2014 kan.  

So, what do you think?? should i go to European Countries??








or USA West Coast?












No comments: