Wednesday, September 3, 2014

Ignored

Tiba-tiba i feel like blogging again.  Begitu lama aku senyap kan.  Macam banyak bah yang aku mau cerita di blog ni… yang aku mau luahkan perasaanku di blog ni.  May be pasal aku terasa kesunyian lately sampaikan aku terasa tiada kawan untuk luahkan perasaanku.  I hate being alone and lonely.  Bila aku saturang di rumah… terasa sunyi betul… tiada kawan… lain la kalau dulu ada si Nor (my maid)… ada juga kawan bercerita… makan-makan… tempat bermanja… minta bikin rambut…minta jahit baju… minta masak…. membungkar almari… main mekap-mekap… bergosip… sekarang bila si Nor sudah tiada… alahaiii…. semua pun aku kena buat sendiri.  Now i miss my Nor.  Huhuu… Aduhh sedihnya… sedihnya bila keseorangan di rumah… sudah la my hubby selalu outstation.  Kesian aku…. terpaksa makan maggie sorang-sorang.


Tiba-tiba aku terasa… macam ada perasaan menyesal sebab berenti kerja.  Huwargggghhh…. tapi aku tak mau la cakap menyesal…. Kalau dulu di ofis… sentiasa busy… and dikelilingi oleh kawan-kawan. Walaupun tak rapat sangat sama kawan ofis kita… tapi at least masih boleh bercakap… bersapa dan bercerita… well maklumlaa… ofisku tu dikira "one stop centre".  Tempat memfaks di situ.  So, sesiapa yang mau memfaks akan bergosip/meluahkan perasaan di bilikku.  Huhuu… betapa rindunya aku dengan ofis lamaku dengan mukaku yang marung-marung tension dan melayani karenah orang ofis/luar.  Kalau dulu di ofis lama… ketika aku sedang marah/no mood… mesti ada kawan-kawan yang akan duduk depan aku dan mendengar keluhan perasaanku.  Bila aku sudah tidak kerja… tiba-tiba aku terasa kehilangan semua kawan-kawanku.  Perasaan ini lagi terasa bila mana aku kena serang sakit gastrik yang aku rasa berpunca dari stress.  Terasa sangat-sangat aku…. bila mana aku perlukan kawan-kawan di sekelilingku untuk bagi moral support to me..… kawan pula not around… as everybody also busy with their life.  Terasa betul aku tidak kena peduli bah… Huks huks huks…. Manja kan aku?? Well…. begitu la bah tu… as my mummy always said… aku ni mati kalau tiada kawan.  Hahaha….  




"Some people hurt by words…... and some by action…. and some by silence…. but the biggest hurt I believe is that someone ignoring you when you value them more than anything else"

Betul tidak ayat di atas tu??  Nah begitu la bah yang aku terasa tu… as i always value a true friendship. I feel ignored :(



#feelingignored

No comments: