Wednesday, October 1, 2014

Oh My Amah Nor

Semasa bulan puasa hari tu, si Nor my maid ada hantar sms sama aku.  Dia cakap dia mau balik kerja denganku.  Akupun melonjak gembira!  Sangat gembira.  Dia cakap dia mau balik kerja sama aku selepas hari Raya which is bulan 8 la kalau diikutkan.  Tunggu punya tunggu… sampai openhouseku tahun ni pun ndak terbikin sebab menunggu kepulangan si Nor… ndak juga timbul.  

So, dia sms aku mengasi tau yang dia sakit dan tidak boleh datang ke Sabah.  Jadi aku minta la dia berehat sehingga dia betul-betul sihat baru la datang kerja.  Aku memang betul-betul mengharap si Nor datang balik kerja sama aku sebab aku tidak ada niat mau ambil orang gaji lain.  Malas aku mau cari orang gaji lain sebab aku ni agak malang kalau dapat orang gaji.  Selalu dapat yang lemau.  Selama ni cuma si Milah dan Nor saja yang terbaik aku rasa.  By the way, Milah and Nor adalah adik beradik ya.

So, berbalik kita kepada cerita si Nor tadi… ini sms yang dia hantar kepadaku mengatakan yang dia sakit.  Kesian jugak.


8 September 2014, aku dapat berita sedih dari si Nor.  Dia tidak dapat kerja sama aku.  Sebab dia masih lagi tidak sihat :(.  Bila dapat sms nya aku tidak reply sebab aku sedih. Huks huks huks...



Pada 27 September 2014, tiba-tiba aku teringat si Nor sebab aku rindu dia.  So, aku respond terhadap sms nya.


And the next day nya, dia hantar sms kepadaku yang membuatkan aku tersenyum.  Walaupun aku tidak mengharap dia kembali kepadaku, at least aku rasa dia ada ingat aku juga la.


#feelingappreciated

No comments: