Wednesday, June 8, 2016

Happy Good Friday Peeps!



FYI, ini adalah late post ya.  25 Mac 2016 (Friday) yang telah berlalu, kami di Negeri Sabah cuti umum.  Cuti Good Griday. Yang tidak tau apa tu Good Friday boleh click link ini.   

Nak dijadikan cerita... me and my "Jom Sihat Geng" telah buat aktiviti hiking ke bukit Gondol/Botak UiTM Sepanggar.  Tidak juga susah sangat naik ni bukit.  Macam aku rasa lebih sengsara lagi naik UMS Peak.  Bezanya bukit botak ni lebih jauh sikit.  Agak penat juga la.  Tapi bila sudah sampai atas... rasa berbaloi dan kepenatan tu hilang.  Special thanx to my coach Cdar yang banyak membantu dan memberi semangat untuk naik ke atas.  Tanpa dia mungkin ada lambat sikit aku naik atas sebab balik-balik capek.  Ya la kan... aku ni kan ndak biasa buat aktiviti macam gini.

Anyway, mau bagi tau ni ya... bila aku post gambar di atas ni di FB... mak tak sangka gambar ni telah mendapat banyak LIKES pulak.  Rasa-rasanya ini adalah foto yang terbanyak mendapat likes di FB setakat ini bagi tahun 2016.  Tak sangka.  Maybe pasal trend orang sekarang buat aktiviti hiking dan satu lagi orang tak pernah nampak aku buat aktiviti kesukanan/outdoor kali ya.  

And again, i am very satisfied sebab berjaya naik Bukit Botak.  Bila sudah berjaya naik bukit botak ni, terus ada kepingin mau naik bukit-bukit yang ada di sekitar KK pula ya.  Hahaha... Tapi malangnya... aktiviti kami tersekat sebab coach kami cedera lutut la pulak.  Terpaksa tunggu our coach sihat sikit baru boleh meneruskan aktiviti ni.

Here i want to share some photos during the hiking.

Permulaannya... kena mendaki tanah merah.  Kotor kasut aar...


Ni kesan terbakar akibat musim kemarau.  Terus feeling-feeling musim autumn konok.  




In to the woods.  I love this photo. 


 Almost there

And finally....





 THE END