Sunday, June 28, 2020

Pentingnya Komunikasi


Pernahkah kamu rasa bersalah dan agak kecewa setelah dapat tahu dari pengakuan kawan kamu sendiri yang dia sangat keciwa sama kamu sebab kamu tidak sengaja tertolong sama dia ketika dia memerlukan pertolongan kamu? Dan dia hanya bagi tau tanpa sengaja sama kamu setelah almost 1 tahun berlalu. Agak terkilan juga la. Itupun disebabkan masalah dia sudah beres jadi dia nampak happy then dia terbagi tau la apa yang terpendam/meluahkan perasaan yang disimpannya selama ini.

Aduhhh sedihnya hati bila diungkit kisah ini. Nampak sangat dia menyimpan perasaan marah or i guess dendam.  Rasa terkilan jugalah. It's soooo sad.  Padahal time tu ada masalah komunikasi sedikit.  Tapi macam mana pun i try to explain... sudah terlambat kan.  So apa boleh buat. Thats what they said... people will judge you no matter what. Terus aku jadi depresi bah 😰😨 sebab menyalahkan diri sendiri. 

Itu la keburukannya bila berkomunikasi melalui whatsapp.  Komunikasi yang berkesan seharusnya berjumpa dan berbincang dengan baik untuk mendapatkan kata sepakat.  Wooow kereennn... 😃😃😃.

Jadi kan...aku pohon sama kawan kawan rapatku di luar sana, sekiranya kalau kamu ada terambil hati denganku tolong jangan simpan dalam hati. Tak bagus simpan dalam hati lama-lama nanti jadi dendam.  Kalau boleh kita bawa berbincang... insyaallah kita boleh menyelesaikan masalah/rasa ketidakpuasan hati tu. 

Apapun, aku  harap kawanku ni tidak lagi menyimpan rasa ketidakpuasan hati sama aku dan aku doakan dia sukses dan berjaya di dunia dan akhirat. Aamiin...ya rabal alamin 🤲🤲🤲.

No comments: