Sunday, May 25, 2008

My New Maid @ my chef?


Seperti yang kamurang sedia maklum, aku sudah dapat amah baru... tiada pilihan so terpaksa juga ambil si Diana @ Mama si Ira. Gajinya RM450.00 sebulan. Ya... memang mahal. Tapi terpaksa ambil pasal sudah tiada calon. Tapi RM450.00 ni termasuk jaminan kerja. Meaning to say, kami tidak perlu jamin dia pasal pas kerjanya sudah disambung oleh majikannya yang sebelum ini. Menurutnya, majikan lamanya tu adalah seorang Doktor di Hospital Pakar Likas. Majikannya tu telah pigi further study di UK selama 3 tahun.


So, dia start kerja dengan kami pada 7 Mei 2008 tu sehingga la sekarang ni. So far, aku tiada masalah dengan dia ni. Aku tak nampak la cara dia kerja sebab aku pun sibuk bekerja. Weekend pula kami jarang ada di rumah. Tapi yang bestnya dia ni.... dia pandai memasak. Pagi pun dia sediakan breakfast untuk kami. So, lately aku dan hubby kerap makan malam di rumah sebab dimasakkan. Tidak la bilang dia ni hebat memasak. Tapi bulih laa... bab-bab kerja di dapur ni kira dia laju dan expert la. Itu memang aku puji. Tapi, kucing-kucing aku masih takut dengan dia ni. Mungkin bagi dorang dia ni stranger kot.... kadang bila dia berjalan di dapur tu, semua kucing aku pandai bertempiaran. Hehehehe. Tak la nampak yang dia ni sayang kucing aku. Tapi kira, bulih la dia pelihara kucing-kucing aku tu. Aku rasa sampai sekarang dia tak pernah kenal/sebut nama kucing aku. Kalau dia nak bagi tau aku pasal kucing aku, dia cuma mention warna kucing tu saja. Lucu kan.


So, itu saja laa yang aku mo share story dengan you all pasal amah baru aku ni. Harap-harap dia dapat bertahan kerja di rumah aku dan menghadapi karenah kucing-kucing aku. Actually, aku malas nak tukar-tukar amah setiap tahun ni. Kalau boleh aku nak cari amah yang kerja tetap terus bertahun-tahun gitu. Yang boleh diharap la orang cakap kan...


Sekian, wassalam.

No comments: