Monday, January 9, 2012

Happy New Year 2012




Hello everybodyyyyy!  I hope it's not too late to wish everybody HAPPY NEW YEAR 2012!! I've been busy lately... bukan saja lately... macam all the time pun i busy bah... :(  Masa betul-betul mencemburui ku.  Banyak kerja bah di ofis....  Melambak betul.... bila sudah tiba hujung tahun dan awal tahun memang sangat busy buatku... banyak betul deadline... Kena buat report.  Tu yang aku tidak pernah dapat bercuti panjang kalau hujung tahun tu.  Padahal kepingin jugak bah bercuti panjang.   



Apa ndaknya... setiap hujung tahun aku akan sibuk kerana buat kerja-kerja ni.  

Yang pertama... aku kena buat Laporan Cuti Staff Jabatan untuk bulan Disember - mengumpul semua borang2 cuti rehat/cuti sakit semua staff/buat penyata/photostat each form (My target mesti hantar sebelum 10hb pada setiap bulan) - DONE! Sudah hantar tadi.

Yang Kedua... kena buat Laporan Kad Perakam Waktu untuk bulan Disember - menyemak setiap kad perakam waktu staff... dan jadi naga sekejap kalau dorang ambil tu kad perakam tanpa pengetahuan aku.  Dan yang paling bikin panas tu... tunggu tu punch kad mau disemak baru laa kelamkabut mau isi borang cuti EL. (My target mesti hantar sebelum 10hb pada setiap bulan) - DONE! Sudah hantar tadi.

Yang Ketiga, kena buat Laporan Penilaian Prestasi untuk diri sendiri dan Boss punya di sistem e-LPPT (Deadline 6hb Jan) - DONE! Submit on 6 Jan.  Tinggal tunggu Boss nilai lagi.  (BISIKAN DARI HATIKU untuk Bosku "Sesungguhnya Bos... ndak rugi Boss dapat staff macam saya ni pasal saya ni memang rajin, berdedikasi dan komitmen pun tinggi.  Lebih-lebih lagi untuk menaikkan nama Jabatan" Hehehe)

Yang Ke-empat, aku kena urus Laporan Penilaian Prestasi Staff Jabatan.  Kena set pegawai penilai setiap staff dan follow up minta dorang lengkapkan borang di sistem e-LPPT.  Lepas dorang lengkapkan, kena kejar Pegawai Penilai Pertama untuk buat penilaian dan seterusnya kena kejar Pegawai Penilai Kedua pulak.  (Tinggal tunggu tindakan PPP & PPK)

Yang Kelima... aku kena taip borang akuan cuti staff tahunan, menerangkan dan dapatkan tandatangan setiap kakitangan.... dan minta pegawai sign tu borang.  (80% siap... tinggal tunggu tandatangan Boss)

Yang Ke-enam... kena follow up semua staff untuk buat perancangan cuti tahunan diorang. Aku punya dan Boss punya sudah siap.  Tinggal tunggu staff submit sama aku pulak.  Deadline yang aku bagi dengan dorang pada 11 Januari 2012.  Perhatian kepada semua staff Bendahari... dengar tu... i mean... baca tu.

Bayangkan... staff kami bukan sikit oii... dalam 140 orang gitu. Dan semua ni aku kena buat sendiri dan... banyak pulak tu kerja-kerja mem-follow up.  I hate kerja-kerja follow up. Bukan senang tau... Lebih-lebih lagi mau follow-up dengan 140 lebih orang staff???  Nahhh... kamu bulih buat kah??  Memang berbuih la mulut aku bercakap sama dorang ni hari-hari.  Ada yang cepat... ada juga yang lidut.... dan ada juga yang bikin panas!

Sometimes aku sedih dengan sikap sesetengah orang yang suka melengah-lengahkan masaku/tiada disiplin diri.  Kalau dorang mau minta pertolonganku/minta maklumat denganku... begitu cepat aku boleh bagi dengan diorang.  Tapi bila mana aku mau follow up minta borang cuti sama dorang... atukoiii... sandii... susah mau cakap la... Fed up sudah aku.  Kepada sesiapa yang berkenaan....  dengar sini... Lady F sedang marah tau!!!

Jadi kesimpulannya.... bila kamu tengok aku di ofisku... jangan kamu hairan bila tengok rupaku jadi macam ini.

************************************************
********************************************
****************************************
************************************
*********************************
******************************
***************************
************************
*********************
******************
****************
*************
**********
********
*****
***
**
*
NGAUMMMM!


4 comments:

Anonymous said...

hehee.. sapa yang suka buat Lady F marah tu aaa..?

Anonymous said...

napa marah kak...sabar bah hehehe

CathJ said...

Wah kalau betul2 mcm tu paperwrk dia...pingsannnnn...hahahahhaha....

tough said...

k2v19f6c66 l2h90p5a32 n4f76j4v49 m3g47d5a84 i3g14o4u51 u5e79y9t23