Tuesday, March 13, 2012

Happy Birthday Bunga Seri Indah



HAPPY BIRTHDAY TO 
DGKU SITTI RADHIYAH A.K.A 
BUNGA SERI INDAH (namanya dalam FB)
6 Mac 2012


8 Mac 2012, me and my boys telah pigi ke ofis si Bunga di Bangunan Sekolah Perubatan untuk memberi kezutan harijadi kepadanya.  Actually aku plan mau celebrate birthdaynya on 6 Mac tu tapi aku pulak ada kursus time tu.  Sebenarnya tidak berapa dirancang bah ni juga.  Pada pagi 8 Mac tu aku cakap dengan si Radi aku tidak tau mau belikan apa untuk si Bunga sebab aku tidak tau dia suka apa.  Sebenarnya 2-3 hari sebelum birthdaynya tu aku sudah mikir-mikir pasal hadiah yang mau dikasi sama dia. Bingung aku. Aku tidak tau apa yang dia minat/suka.  Jadi aku cakap sama si Radi pagi tu.

Me  :  Biar la aku belikan dia kek.  Kita kasih surprise  sama dia di SPU. 
          Biar dia terharu di sana. Hahahaha".  

Radi:  CONFIRM!

Me  :  Confirm apa? Terharu??

Radi:  Ya laa...

Me  :  (tersenyum-senyum), wait and see...

So after lunch time tu, kami singgah la ke ofisnya di Bangunan SPU dengan membawa kek secret resepi perisa Tiramisu dan bunga with mini teddy bear yang cumil like her.  Sebenarnya aku pun first time bah datang ke ofisnya tu.  Kira buat lawatan tapak la bah tu terus.  Hahaha. Sebelum aku datang tu, aku memang sudah SMS sama bossnya si Suzie membagi tau bahawa kami mau buat surprise untuk si Bunga.  Of course la Suzie ok jak pasal dapat makan kek free. Hahaha....  Lagipun sporting bah tu Suzie.  Thanx Zie.

Kami muncul di Bangunan SPU tepat jam 2pm tetapi malangnya si Ebony telah membelot. Adakah dia pulak yang tiada di ofis.  Bila aku call dia, dia cakap dia di Bangunan Canselori la pulak.  Dia minta tunggu lagi tu.  Aduiii bony....   Baru time tu kek sudah dikasi keluar dari kotak dan sudah dipacak lilin tinggal mau kasih hidup tu lilin.  Terpaksa kami bertiga bertapuk di tangga sementara tunggu si Ebony datang sebab takut kenampakan/kedapatan. Huahuahua.

(a picture of us while waiting for Ebony.  Nampak tu kek di belakang kami?)

Ndak lama... dalam 10 minit gitu si Ebony sampai.  Jadi kami pun kasih hidup la tu lilin di atas kek dan bawa masuk tu kek ke ofisnya sambil nyanyi lagu Happy Birthday.  Siap kena kasih mati lampu lagi tu.  Hehehe.  Punya la Birthday Girl terkezut nampak kami.... and guess what?? Birthday girl TERHARU DAN MENANGIS okkkk.... makkkk aiii....aku cuma mau buat dia terharu gembira tapi bukannya MENANGIS.  Punya la aku tidak sangka dia ni cengeng la pulak. Hahaha...  Mari kita tengok videonya di sini.

"My dear Bunga.... Ko dengar sini ya.... Jangan ko marah ya sama Kak Fem sebab kasih masuk video/youtube di blog pasal aku mau kasih jadi kenang-kenangan bah.  1o tahun akan datang... or 20 tahun akan datang, kalau ko tengok balik ni video mesti ko akan senyum-senyum dan akan ingat kami ni.  I am really and truly sorry.... sebab buat ko cengeng... hehehe... actually, i just want to make you and everybody happy... For me, you always be special to me in a very special way.  Happy Belated Birthday to you... may Allah bless you. Take care my baby sistah! "

3 comments:

Rose Flower said...

A belated birthday wish to your baby sistah....mimang 'terharu' tengok tu vid...

Rinah said...

Aku pun terharu juga tengok video tue. Bestnya c Bunga Seri Indah dapat surprise belated birthday dari Lady F ;)

CathJ said...

Terharu... Menangis tiapa...jgn sakit jantung.. Hihihi

Happy belated bday to her.. :)