Wednesday, April 8, 2009

Dedicated To NAL - The bags

This post is dedicated to Nal.  Sorry la lambat post benda ni pasal terlampau busy tahap gaban di ofis dan streamyx di rumah pula buat hal.  So, ini la shoppingan aku sewaktu di Shanghai tu.  Kesibukan aku ni betul-betul tahap DVD sampai beg baru pun belum sempat dirasmikan lagi. Hehehe...

Jorn - Damier Graphite Canvas.  This is Jorn. Yang ni sebenarnya my hubby punya beg. Kiranya beg ni hanya digunakan sewaktu mo travelling - untuk simpan dokumen dan sebagainya la. Tapi akhirnya si PinkyMAC yang masuk di dalam tu. Hehehe...

LV Stephen Sprouse Collection - Speedy30.  Beg ini adalah limited edition konon sebagai tribute to Stephen Sprouse (artis/pereka fesyen grafiti yang sudah mati akibat kanser paru-paru).  Aku rasa ni beg keluar sempena musim bunga. Fyi beg ini adalah pilihan laki. Sebenarnya kalau diikutkan hati aku kurenggg sikit dengan beg ni pasal aku berkenan sangat-sangat dengan Damier Neverfull tapi malangnya aku ni asyik-asyik kena fool.  Hehehe... Damier Neverfull hanya ada dijual di US dan UK buat masa ini. Entah kenapa aku minat sangat dengan Damier Neverfull padahal beg tu simple jak.  Dijadikan cerita, sudah kena offer - angkut jak la - bikin collection.  Nanti nyesal pulak kan.  Tapi bila lama-lama tengok beg ni, suka pula aku dengan bunganya yang besar-besar dan macam glow in the dark laa.... hehehe.....



Coach - from Bonnie Collection.  Sebenarnya aku beli ni beg pasal dia tak macam beg Coach yang biasa-biasa.  Lagipun aku fikir mungkin si PinkyMAC boleh masuk dalam tu.  Tapi bila difikir-fikir macam ada sedikit penyesalan membeli beg ni coz bukan yang ni yang aku mau sebenarnya. Tapi masa tu tiada banyak pilihan. (As i said - bidak bah shopping di Shanghai tu). Aku beli masa tu pasal laki asyik membatu api suruh beli sebab nanti tiada kenang-kenangan dari Shanghai katanya. Bila balik Malaysia, terkejut dengan perbezaan harga.  Pasal di Malaysia lagi murah banyak!! Sialan - Chinadoll tertipu. 



LV Monogram Multicolore Judy MM.  Di antara semua keluaran beg LV, aku paling L.O.V.E yang multicolore range especially yang warna putih and SPEEDY 30 is in my wishlist. Bila sampai from Shanghai, kami bermalam di KL satu malam. So kiranya menyempat lagi singgah ke LV Starhill since hotel kami di area situ jak.  Bila masuk butik tu jak, aku telah ternampak si Judy MM and totally fell in LOVE with her.  Tanpa fikir panjang, aku terus gosok kad.  Kah kah kah... Fyi, the salesperson told me that i'm the first customer yang beli ni Judy sebab Judy ni baru sampai pada hari tu.  Diorang ternanti-nanti siapa agaknya orang pertama yang akan membeli si Judy ni and it happens to be me! Woww.... i'm so proud!!  So, presenting you my Judy MM.


(Ketara belum dipakai.  Masih ber-plastik lagi dan masih dalam kotak ya.  
Belum ada masa mau mengatur. Harap weekend ni boleh pakai la. Hehehe)

6 comments:

Ina said...

cantik bah itu speedy..berapa tu?? hihi!!

CHINA DOLL said...

To Ina,
Jangan la ko tanya harganya. Kin panassss.... Sebab di KL lebih murah. LV KL bagi tau bahawa LV di China or Hongkong memang mahal dibandingkan dengan Msia. So, better beli di Msia la. Perbezaan harga HKong dgn Msia - 2%. Apa pun if you pigi ke UK or US, aku mo kirim. Hihihi.

Unknown said...

wow...cantiknya

CathJ said...

woww.... LV beg lagi...lebih baik beli di KL..boleh di percayai lagi...takut2 di shanghai punya tiruan...mahal lagi....siap laporan lah....

apa2 pun...cantik handbag LV tuuu...

Nal said...

Weh...thanks for the dedication!!!! After reading the blog...I have a LV OVERDOSE!!!!! 3 bags at one go!!!! OMG! You really outdone yourself!!! Congrats!

1st of all...Jorn tu memang the latest Damier for men. Very nice and chic. Started last winter! Don't worry about your Stephen Sprouse Speedy! That is highly collectible, lagi-lagi bila creator nya sudah meninggal! So, the value should be higher than normal monogram. And Judy...of course...congrats for being the 1st in Malaysia!!!!! Hehehehe...so proud of you. Another highly collectible one since Multicolour is the creation of Takashi Murakami...still popular and 'high end' of LVs! Bah...bila mau bawa jalan-jalan LV ko nih.....ajak aku ah?

Sorry lambat balas. Aku baru balik bercuti...aku enda bawa laptop aku...

Unknown said...

article source look at this website informative post click her response sites