Friday, March 19, 2010

The Pink Rules!

Sukacita saya dengan bangganya ingin memaklumkan bahawa Jabatan Bendahari UMS telah mendapat nombor satu/Johan dalam Pertandingan Perarakan Sempena Sambutan Maulidur Rasul Peringkat UMS yang telah diadakan pada 15 Mac 2010 yang lalu.  (Tepuk tangan dulu bah.... Last year kami dapat nombor 2 kah tu? kah nombor 3?? Aku sudah lupa laa... tapi kami menang dua kategori tu.... perbarisan dan sepanduk) I am very proud...... Huhuuuu.... tengok ni gambar kami... waahhhhhhhhhhhh......



Semua staff Bendahari ikut perbarisan tidak kira bangsa/agama...  1 Malaysia la katakan....


Staff lelaki ada sedikit keciwa kerana tema tahun ini pink lagi... This is the second time Jabatan kami pilih kain bewarna pink.  Sebelum ni (macam 3 tahun lepas) soft pink dan kali ni pulak... ermm... what do you call this? Shocking pink i guess... errkk... gara-gara aku la bah ni... haruskah aku dipersalahkan?? Macam mana bah jugak... ingat senangkah mau cari kain??? Bayangkan aku cuma ada masa 3 hari saja untuk mencari kain di KK ni.  Kalau ikutkan hati, aku mau pilih warna biru... tapi kain tidak mencukupi.  Bayangkan staff perempuan saja ada 65 orang (memerlukan 4 meter kain) dan staff lelaki ada 44 orang (4 meter untuk yg slim, 4.5 meter untuk yg tinggi dan 5 meter untuk yg gendut).  Banyak meter ni aku kena pikir dan beli.

Tapi, apa-apa hal pun, you guys looks extremely hensom bah... I am very proud you guys boleh kasi siap baju ni dalam tempoh 10 hari.  Sudah tu berani dan sanggup memakai baju pink ini. Sesungguhnya.... ada hikmah di sebalik pink ini.  Hihihi... Pemain kompang kita pun bukan calang-calang hebatnya.  Congrats you guys!! 


Wowwww ladies.... we all looks very-very gorgeous & beautiful.... Pinkylicious la bah.... adehh...


Adehhh.... B.Y and Beauty nya bah kita bertiga di sini... hihihi... "My dear adik-adik manja....If next year i'm no more in Bendahari... pastikan jabatan kita jadi JOHAN TETAP JOHAN okay.... sekurang-kurangnya kamurang sudah ada pengalaman menguruskan perbarisan, kompang dan termasuk urusan kain - sila hubungi En. Ayapan di Kain Mewah. Huahuahua.... Kerja rajin-rajin ya. Terima kasih atas pertolongan kamu berdua dan semoga hubungan kerjasama kita dapat dikekalkan.  I love you guys"


Iklan kejap... Wowww... i love my hair.... hihihi...

For more photos.... boleh tengok dalam my FB.


3 comments:

CathJ said...

Hahahha.. siap laporan... terkena DIVA pink... very lovely.... lawa bah pilihan... nah trus nombor 1... hehehhe

Congrats..

Anonymous said...

Ko kah yang vogue bersunny2 ala hollywood celeb paling depan yang ditengah masa perbarisan tu ging???

CHINA DOLL said...

Rosc - bukan eh... aku di belakang sekali bah...biar yang pindik di depan bah. Kasi chan sama yang muda-muda... (ketara la bah udah tua ...) huhuuu