Monday, April 30, 2012

Happy Labour Day

Today is my last day kerja.  Starting from tomorrow aku akan start bercuti tanpa gaji selama 1 tahun.  Actually cuti tanpa gajiku bermula 1 Jun 2012 tetapi start bulan Mei ni aku menghabiskan cuti rehatku yang berkelayakan.  Maksudnya bulan Mei aku masih dibayar gaji.

Bagaimana perasaanku?? Hihihi.... Macam bingung-bingung aku.  Tadi pagi time aku bersiap mau pigi kerja aku cakap sama lakiku aku macam sedih hari ni.  Entah kenapa tiba-tiba aku terpikir aku akan meninggalkan ofisku untuk selamanya.  I mean, aku pun tak pasti samada selepas satu tahun tu aku akan balik semula kerja ataupun tidak.  Entah laa... aku pun belum ada perancangan dan hala tuju lagi ni.  Biar la aku berehat seketika dulu.  Penat sudah aku memikir di mana aku simpan dokumen boss, jaga Bossku dan dalam masa yang sama memikir untuk menaikkan imej jabatan.  Huhuuu... Sudah tiba masanya aku membusy body di ofis laki laa pulak.  Hahaha...

Jadi... aku pun ndak pasti la samada aku patut sedih ataupun gembira ni.   Of course la perasaan sedih tu lebih banyak dibandingkan dengan perasaan gembira.  Selama ni aku memang kepingin mau berenti kerja sebab aku sudah penat dan bosan dengan kerjaku.  Jadi kunuk aku telah buat keputusan untuk ambil cuti tanpa gaji dulu.  Test-test dulu ni.  Takut aku rindu ofis la pula nanti.  Kalau rindu, pendek la cutiku ni nampaknya. Hahaha...

Bila sudah ada kelulusan cuti tanpa gaji tu kenapa ada perasaan sedih la pulak.  Adehhh.... ni yang aku tidak suka ni.  Selama 16 tahun lebih aku kerja di ofisku di Jabatan Bendahari ni... banyak betul memory suka duka bersama kawan-kawan ofis yang tersayang.  Boleh dikatakan aku lebih banyak meluangkan masa di pejabat berbanding dengan di rumah.  Ofis adalah sebahagian dari hidupku.  I'll be missing my ofis especially my friends... and my bos.... huhuuu.... Walaupun perangai Bos sometimes menjengkelkan... tapi aku tetap setia dengan Bosku.  Aku belajar erti kesabaran dari Bosku la. Hahaha... Penyabar kah aku ni? Toinkkk.... hahaha... Aku tidak mau la meleter panjang ataupun meluahkan perasaan di sini nanti kamu boring pulak kan.  

So... kepada semua kawan-kawan ofisku yang tersayang, aku ingin mengambil kesempatan ini untuk meminta maaf sekiranya kamu telah terambil hati dengan saya, saya telah terkasar bahasa and of course marah-marah sayang kepada kamu.  Saya tidak akan melupakan kamu semua.  You all are the best.  PALING BESTTT & PALING MANANG!!  Luv you all.... (tears).  Sedang aku menaip blog ni kan, banyak juga la yang aku terbayang dan ingat rupa-rupa kamurang ni.  Of course la ada muka si Sidar, Radi, Nana, Shelly, Donna, Linah.N, Linah.B, Wani, Yati, Yus, Alice, Fender, Meng, Ijan, Beth, Inai, Jovelin, Sherry, Meng, Mariah, Mel, Airul, Pecinta Ungu pun ada, si Bunga, Loly, Roslia, Cindy, Erniza, Arfan, Fui, Tini, Marlin, Sarimah, Sazura, Zulin and of course tak ketinggalan all the favourite officers Zally, Saima, MEO, Bad, Sila, Ros, Muha, Matsah, Elly, Nazir, Zainon, Johnson,William, Yuslinah, Ilham, Terence (oh ya... nama si Terence yang terakhir la pasal dia tiada datang melawat aku kan.  Jadi biar dia sedar. Huhuu) dan ramai lagi la... sorry yang tak tersebut namanya tu. Mau ku sebut semua nama-nama tu tapi makin panjang la pulak blog aku nanti. Hahaha...

Sebelum aku akhiri post ini, just want to share & show off hadiah yang aku dapat dari Donna & Yusri petang tadi yang telah mengembirakan hari terakhirku di pejabat :)



Cute. Palingggg di-LIKE.  Thanx Don & Yus for making my day.


Oh ya! Besok cuti kan... so, SELAMAT HARI PEKERJA...


3 comments:

Malicious Mind said...

wah tak sangka you in service 16 tahun. Hope you'll enjoy ur 1 year break. you deserve it.

suwhoez said...

click this site replica gucci bags the original source replica bags online check this best replica designer bags

staboush said...

n6t10i6a89 q1b82k9k46 b4n94a8g91 u3r33u4q60 y7n73a3k43 d8p32k3i67